Regulamin sklepu internetowego Diet Factory
Dokument określa przede wszystkim zasady, na jakich zawierane są umowy w Sklepie, w tym przedstawia ważne informacje o Sprzedawcy, Sklepie oraz przysługujących Konsumentom prawach.
SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt z Dietetykiem
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Usługi świadczone za pomocą drogi elektronicznej
§ 5 Zakupy w sklepie
§ 6 Oświadczenie o prawdziwości danych przekazywanych przez Klienta
§ 7 Konsultacje dietetyczne
§ 8 Produkty elektroniczne
§ 9 Płatności
§ 10 Realizacja zamówienia
§ 11 Prawo do odstąpienia od umowy
§ 12 Dane osobowe
§ 13 Zastrzeżenia
§ 14 Postanowienia końcowe
§ 1 DEFINICJE
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
Kodeks cywilny – Polska ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
Konsument – Kupujący będący osobą fizyczną, kupujący w Sklepie lub podejmujący czynności zmierzające do dokonania zakupu, bez bezpośredniego związku z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie lub podejmujący czynności zmierzające do dokonania zakupu.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy dietfactory.pl prowadzony przez Diet Factory Klaudia Sadkowska z siedzibą pod adresem Staniątki 468, 32-005 Niepołomice, nr NIP 6832121562, nr REGON 527326570
Dietetyk – Diet Factory Klaudia Sadkowska z siedzibą pod adresem Staniątki 468, 32-005 Niepołomice, NIP 6832121562, nr REGON 527326570
Ustawa o prawach konsumenta – polska ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
Konsultacja dietetyczna – Usługa dietetyczna to specjalistyczna usługa świadczona przez profesjonalnego dietetyka w celu udzielenia Klientowi wsparcia w kwestiach związanych z żywieniem i zdrowym stylem życia. Dietetyk świadczy usługę drogą elektroniczną, za pośrednictwem komunikatorów internetowych, telefonicznie lub poprzez stronę internetową sklepu.
Produkt cyfrowy – Produkt, który istnieje w postaci plików komputerowych lub danych cyfrowych, dostępny w formie elektronicznej, do którego ma zastosowanie wyjątek od prawa odstąpienia od umowy przez Konsumenta.
Bramka płatności – PayPro S.A., ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, tel. +48 (61) 642 93 44, WWW: przelewy24.pl, e-mail: partner@przelewy24.pl. PayPro SA – wpisana do rejestru krajowych instytucji płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem podmiotu w UKNF IP24/2014, jako krajowa instytucja płatnicza, zwany dalej Serwisem Przelewy24
§ 2 Kontakt z Dietetykiem
- Adres pocztowy: Staniątki 468, 32-005 Niepołomice
- Adres e-mail: k.sadkowska.dietetyk@gmail.com
- Telefon: 664-648-766
- Koszt połączenia telefonicznego lub transmisji danych wykonywanych przez Kupującego wynika z podstawowej taryfy operatora telekomunikacyjnego lub dostawcy usług internetowych, z którego usług korzysta Kupujący. Sprzedawca zwraca uwagę, że koszt połączenia międzynarodowego lub międzynarodowej transmisji danych może być wyższy niż koszt połączenia lub transmisji krajowej – w zależności od taryfy przyjętej przez operatora telekomunikacyjnego lub dostawcę usług internetowych, z usług którego korzysta Kupujący.
§ 3 Wymogi techniczne
- Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:
- urządzenie z dostępem do Internetu
- Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-mail.
§ 4 Usługi świadczone za pomocą drogi elektronicznej
- Dietetyk świadczy usługi droga elektroniczną na rzecz Klienta, za pośrednictwem Sklepu.
- Dietetyk umożliwia Klientowi złożenie zamówienia w Sklepie, co stanowi podstawową usługę świadczoną drogą elektroniczną. Złożenie i opłacenie zamówienia prowadzi do zawarcia umowy z Dietetykiem. Nie ma konieczności posiadania konta w sklepie internetowym, aby dokonać zamówienia.
- Dietetyk podejmuje środki techniczne i organizacyjne, które są odpowiednio dostosowane do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, a w szczególności podejmuje środki, które zapobiegają pozyskaniu i modyfikacji danych osobowych przez osoby trzecie.
- Reklamacje związane z działaniem i funkcjonowaniem Sklepu, Klient może składać za pomocą drogi elektronicznej, przesyłając informację e-mail na adres k.sadkowska.dietetyk@gmail.com. Klient otrzyma od Dietetyka odpowiedź w sprawie reklamacji w przeciągu 14 dni od złożenia zawiadomienia.
§ 5 Zakupy w sklepie
- Ceny produktów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami brutto.
- Dietetyk zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składa się wskazana cena produktu.
- Wybrany do kupienia produkt elektroniczny lub usługę należy dodać do koszyka w Sklepie.
- Następnie Kupujący zostaje przekserowany do Bramki Płatności, zgodnie z wybraną metodą płatności, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
- Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
- Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
- W zależności od przedmiotu zamówienia, pomiędzy Klientem a Dietetykiem może zostać zawarta umowa:
- W przypadku konsultacji dietetycznej – umowa o świadczenie usług,
- W przypadku produktów elektronicznych – umowa o dostarczenie treści cyfrowych.
Klient oświadcza, że:
a) zapoznał się z konsekwencjami zdrowotnymi/brakiem efektów dietoterapii, wiążącymi się z nieprzestrzeganiem opracowanej diety/zaleceń lub stosowaniem ich w innym niż ustalony przedział czasowy i zobowiązuję się do ich realizowania.
b) zobowiązuje się nie udostępniać otrzymanego jadłospisu, zaleceń żywieniowych oraz innych otrzymanych materiałów osobom trzecim (w tym udostępnianie w Internecie), co mogłoby nieść za sobą konsekwencje zdrowotne u tych osób.
c) został poinformowany o możliwości zadawania pytań i dyskusji.
§ 6 Oświadczenie o prawdziwości danych przekazywanych przez Klienta
- Klient dokonując zakupu oświadcza, że:
a) wszystkie informacje przekazane przeze niego w trakcie wywiadu żywieniowo-zdrowotnego, przeprowadzonego przez Dietetyka są zgodne z posiadanym przez niego stanem wiedzy oraz rzetelne, a także zgodne z jego preferencjami żywieniowymi, w związku z czym nie będzie rościć sobie żadnych pretensji z tego tytułu;
b) nie doszło do zatajenia przeze niego informacji o znanych mi chorobach, alergiach i nietolerancjach pokarmowych, na które cierpi bądź może cierpieć, a także iż przekazał informację o przyjmowanych przeze niego lekach stałych i doraźnych oraz suplementach diety
2. Klient jest zobowiązany do dostarczenia drogą elektroniczną kompletu materiałów, które są niezbędne do rozpoczęcia współpracy, w przeciągu 14 dni roboczych od sfinalizowania transakcji. Niedostarczenie niezbędnych dokumentów skutkuje przedłużeniem terminu realizacji usługi.
§ 7 Konsultacje dietetyczne
- W sklepie Klient może dokonać zakupu konsultacji dietetycznej online. Po dokonaniu zakupu Klient otrzymuje na adres e-mail podany w zamówieniu terminarz, wg którego ustala z Dietetykiem termin realizacji konsultacji. Klient ma również obowiązek przesłać niezbędne materiały do realizacji współpracy, zgodnie z prośbą Dietetyka.
- Po dokonaniu zakupu, oraz odbytej konsultacji, Dietetyk w przeciągu 7 dni roboczych dostarcza na adres e-mail Klienta wytyczne, plany żywieniowe oraz dalsze informację na temat współpracy.
- Dietetyk posiada niezbędne kwalifikacje do świadczenia oferowanych świadczeń zdrowotnych.
- Konsultacja dietetyczna nie stanowi udzielenia pomocy, porady lub opinii lekarskiej, ani orzeczenia o stanie zdrowia w rozumieniu Ustawy o Zawodzie Lekarza. Konsultacja dietetyczna nie stanowi także działalności leczniczej ani świadczenia zdrowotnego w rozumieniu art. 3 ust. 1 Ustawy o Działalności Leczniczej. Konsultacja dietetyczna ma charakter informacyjny i edukacyjny oraz ma na celu promocję zdrowego stylu życia.
- Konsultacja dietetyczna nie zastępuje bezpośredniej wizyty u lekarza. Jeżeli istnieją wątpliwości co do stanu zdrowia oraz ewentualnych przeciwwskazań do stosowania zaleceń dietetyka, na którymkolwiek z etapów należy zasięgnąć opinii lekarza. Zaleca się, aby przed przystąpieniem do jakiejkolwiek aktywności ruchowej oraz przed zastosowaniem jakiegokolwiek programu dietetycznego, zasięgnąć porady lekarza. Dieta i suplementacja mają na celu procesu leczniczego czy też zdrowego trybu życia, nie mogą zastąpić Klientowi konsultacji u lekarza specjalisty czy leków.
§ 8 Produkty elektroniczne
- W sklepie internetowym Klient może zakupić produkty elektroniczne, takie jak jadłospisy online, e-booki, webinary itp. Realizacja zamówienia następuje poprzez przesłanie na adres e-mail podany przez Klienta do formularza zamówienia, podczas dokonywania zakupu produktu elektronicznego.
- Za dostarczenie zakupionych treści elektronicznych do Klienta uważa się czas wysyłki wiadomości.
- Jadłospisy online oraz inne produkty elektroniczne nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy oraz zwrotu produktu.
- Klient ma prawo do zgłoszenia dwóch poprawek do jadłospisu w przeciągu 7 dni od jego otrzymania.
§ 9 Płatności
- W Sklepie dostępne są następujące metody płatności:
- zwykły przelew na rachunek bankowy Dietetyka: 07 1090 2053 0000 0001 5683 0852;
- za pomocą karty płatniczej:
- Visa
- Visa Electron
- MasterCard
- MasterCard Electronic
- Maestro
- za pośrednictwem bramki płatniczej Przelewy24
- W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 7 Dni roboczych od złożenia zamówienia.
- Dokonując zakupów w Sklepie, Kupujący akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.
§ 10 Realizacja zamówienia
- Termin realizacji zamówienia wynosi 7 dni roboczych od otrzymania pełnej wpłaty lub po odbytej Konsultacji.
- W przypadku gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po jego opłaceniu.
§ 11 Prawo do odstąpienia od umowy
- Kupujący uprzywilejowany ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie towaru.
- Aby odstąpić od umowy należy przesłać do Dietetyka informację na temat odstąpienia od umowy zakupionego produktu lub usługi – za pomocą pisma drogą elektroniczną.
.
§ 12 Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Dietetyk. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
- Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:
- umowa lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz
- prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy w Sklepie.
- Dane Kupującego podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu, w którym:
- przestanie obowiązywać umowa zawarta między Kupującym a Sprzedawcą;
- na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych Kupującego;
- ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę, związanych z umową zawartą przez Sklep;
- zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy
– w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku.
- Kupującemu przysługuje prawo żądania:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- ich sprostowania,
- usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
- przeniesienia danych do innego administratora
a także prawo:
- wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez Sprzedawcę).
- W celu realizacji swoich praw, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą przy wykorzystaniu danych z § 2 Regulaminu.
- W przypadku gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Kupujący może złożyć skargę do organu właściwego dla ochrony danych osobowych. W Polsce jest nim Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 13 Zastrzeżenia
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
- Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
- Wszelkie umowy zawierane na podstawie niniejszego Regulaminu podlegają przepisom prawa polskiego, z zastrzeżeniem ust. 4.
- Wybór prawa polskiego dla umów zawartych na podstawie Regulaminu z Konsumentem nie uchyla i nie ogranicza praw tego Kupującego, przysługujących mu na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, znajdujących zastosowanie dla Konsumenta w sytuacji, w których nie ma miejsca wybór prawa. Oznacza to w szczególności, że jeśli właściwe dla danego Konsumenta przepisy krajowe przewidują ochronę szerszą niż wynikająca z niniejszego Regulaminu lub prawa polskiego – stosuje się tę ochronę szerszą.
- Umowy zawierane na podstawie Regulaminu zawierane są w języku polskim.
- W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Kupującym uprzywilejowanym, związanego z umową zawartą za pośrednictwem Sklepu, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.